Tuesday, September 10, 2013

ဓာတ္ပံုဆရာႏွင့္ အဆင့္(၇)ဆင့္ (ေက်ာ္နႏၵ) သဘာဝျမန္မာဓာတ္ပံုမဂၢဇင္း (အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁၊ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၂)မွCredit to (ေက်ာ္နႏၵ) and Steed Boy New

ဓာတ္ပံုဆရာႏွင့္ အဆင့္(၇)ဆင့္ (ေက်ာ္နႏၵ) သဘာဝျမန္မာဓာတ္ပံုမဂၢဇင္း (အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁၊ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၂)မွ

September 9, 2013 at 2:20pm
ဓာတ္ပံုဆရာ ဒါမွမဟုတ္ ဖိုတိုဂရပ္ဖာ ဘယ္လိုပဲေခၚေခၚ ကင္မရာကိုင္ျပီး တစ္ခ်ပ္ခ်ပ္ တစ္ဖ်ပ္ဖ်ပ္ ႐ိုက္တတ္ၾကတဲ႔ လူတန္းစားတစ္ရပ္ကို အဆင္႔ခြဲျခားသတ္မွတ္မယ္ဆိုရင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ခုနစ္ဆင္႔ ရႏိုင္ပါမယ္။

အြန္လိုင္း ဂု႐ုမ်ား။ ။အဆင္႔ သုည

ဒီအဆင္႔မွာရွိတဲ႔ လူေတြဟာ ဓာတ္ပံုကို မယ္မယ္ရရ မ႐ိုက္ၾကတဲ႔အတြက္ ဓာတ္ပံုဆရာဆိုတဲ႔ အဆင္႔ထဲေတာင္ ထည္႔ဖို႔ရာ အံမ၀င္ပါ။ ဒီလူတန္းစားဟာ အင္တာနက္ဆိုုတာ မေပၚခင္က မရွိခဲ႔ပါဘူး။ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာလဲ အမ်ိဳးသားမ်ား ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ေယာက်္ားေလးတို႔ ထံုးစံအတိုင္း ေမာ္ ေတာ္ကား၊ ဆိုင္ကယ္၊ ေသနတ္၊ ဒံုးပ်ံ စတဲ႔ နည္းပညာနဲ႔ ဆက္စပ္တာေတြကို စိတ္၀င္စားတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ သူတို႔ ဟာ ဖိုတိုဂရပ္ဖီနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြ၊ ဖိုရမ္ေတြကို ၀င္ၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ ကင္မရာအသစ္တစ္ခု ထြက္ရင္ အြန္လိုင္းရီဗ်ဳးေတြ၊ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြ လိုက္ရွာဖတ္တတ္ ၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုးထြက္ ဘယ္ကင္မရာက ရီေဇာ္လူးရွင္းက ဘယ္ေလာက္ရွိျပီး အုုိင္အက္စ္အိုက ဘယ္လိုေကာင္းတာ၊ ဘယ္မွန္ဘီလူးနဲ႔ ဘယ္မွန္ဘီလူးမွာ ဘယ္ဟာက ျပတ္သားမႈ ေကာင္းတယ္။ ဘယ္ကင္မရာနဲ႔ ဘယ္ကင္မရာဆိုရင္ စကင္းတုန္းက ဘယ္ဟာကပိုေကာင္းတယ္ အစရွိသျဖင္႔ ဖတ္ထားမွတ္ထားတာေတြနဲ႔ ဓာတ္ပံုေလာကသားေတြေတာင္ ပါးစပ္ အေဟာင္းသားနဲ႔ နားေထာင္ရေလာက္ေအာင္ ေ၀ဖန္ေလကန္တတ္ၾကပါတယ္။ဒါေပမယ္႔သူတို႔ေျပာေနတဲ႔ ကင္မရာေတြ မွန္ဘီလူးေတြကို လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ တစ္ခါမွကိုင္တြယ္ဖူးျခင္း မရွိၾကပါဘူး။ ဒီလိုဖတ္မွတ္ျပီး ေျပာေနရရင္ပဲ ဖိုတိုဂရပ္ဖာ လူရာ၀င္ၿပီလို႔ ထင္မွတ္ေနတတ္ၾကသူမ်ားပါပဲ။ ဘာနဲ႔ အလားသဏၭာန္တူသလဲဆိုရင္ ၿပဳိင္ကားေတြအေၾကာင္းပါတဲ႔ ကတ္တေလာက္စာအုပ္ၾကီးကို အဖန္တလဲလဲဖတ္ၿပီး သြားရည္ က်ေနတဲ႔ ကေလးလိုပါပဲ။ တကယ္တမ္း ကားေပၚတက္ေမာင္းဖို႔ရာ (၁၈)ႏွစ္မျပည့္ေသးတဲ႔အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္လည္း မရႏိုင္ေသးသလို အသက္ျပည့္လို႔ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ရခဲ႔လဲ ၿပဳိင္ကား၀ယ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္သလိုပါ။ ေမာ္ေတာ္ကားအင္ဂ်င္မွာ တပ္ထားတဲ႔ မူလီနဲ႔နပ္ေတြရဲ႕ ခံႏိုင္၀န္နဲ႔ အရစ္အေရအတြက္ကို သိတာနဲ႔ ေမာ္ေတာ္ကားေပၚတက္ျပီး ၿငိမ္႔ၿငိမ္႔ေညာင္းေညာင္း ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေမာင္းတတ္တာနဲ႔ တျခားစီျဖစ္သလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ သူတို႔ကို ဓာတ္ပံုဆရာအဆင္႔ထဲေတာင္ မထည့္ဘဲ ေပယ်ာလကန္ လုပ္ထားလို႔ရပါတယ္။ သူတို႔ကေတာ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ဖို႔ထက္ အြန္လိုင္းမွာ ရီဗ်ဴးေတြ ရွာဖတ္ျပီး ေလပန္း ေနၾကဦးမွာပါပဲ။

တက္ကနစ္ရွင္ အ႐ူးမ်ား။ ။ ေအာက္ဆံုး အဆင္႔ (၁)

ဖိုတိုဂရပ္ဖာ ဘိတ္ေခ်း အဆင္႔လို႔ ေျပာရမယ္႔ ဒီလူေတြ (အမ်ိဳးသားမ်ားသာ အမ်ားစု) ဟာ ေခသူေတြ ေတာ႔ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ သူတို႔ဟာ ဟုမ္းသီေရတာ စစ္စတမ္၊ ေနာက္ဆံုးေပၚ လက္ပ္ေတာ႔နဲ႔ ဟန္းဆက္ အေကာင္းစား အစရွိတဲ႔ ေခတ္ေပၚအသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ကိုင္ႏိုင္တဲ႔ လူတန္းစားပါ။ ၿပီးေတာ႔အလုပ္အကိုင္ကလည္း အင္ဂ်င္နီယာ၊ ေဒါက္တာ၊ ကြန္ပ်ဴတာလုပ္ငန္းရွင္ အစရွိတဲ႔ ေပါ႔ေသးေသးမဟုတ္တဲ႔ အလုပ္မ်ားနဲ႔ အသက္ေမြးသူမ်ား ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ လက္ကိုင္ဖုန္းဟန္းဆက္အသစ္ ေပၚတိုင္းလည္း ကိုင္တတ္သလို ကင္မရာကိုလည္း ေမာ္ဒယ္အသစ္ ေပၚတိုင္း လဲကိုင္တတ္ၾကပါတယ္။ သင္သာခြင္႔ျပဳလိုက္ရင္ သူတို႔ရဲ႕ ကင္မရာအိတ္ႀကီးကိုဖြင္႔ၿပီး ကင္မရာေဘာ္ဒီေတြ၊လန္းစ္ေတြကို ထုတ္ႂကြားဖို႔ တက္တက္ႂကြႂကြရွိသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ သူတို႔၀ယ္ထားတဲ႔ ပစၥည္းေတြ ေစ်းဘယ္လို သင္႔ၿပီး ဘယ္လိုေကာင္းေၾကာင္း၊ ဘယ္လို အခ်ိန္ယူ ေလ႔လာၿပီးမွ ၀ယ္ယူ စုေဆာင္းထားတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ တံေတြးစင္မတတ္ ရွင္းျပတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္လည္း သူတို႔၀ယ္ထားတဲ႔ပစၥည္း ေတြအေၾကာင္း မ၀ယ္ခင္ကေကာ ၀ယ္ၿပီးတဲ႔ေနာက္ေကာ ေစ႔ေစ႔ညက္ညက္ ေလ႔လာတတ္သူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သို႔ေပေသာ္ျငားလည္း ဒီလူေတြမွာ အႏုပညာ၊ ဓာတ္ပံုပညာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ခံယူခ်က္ေတြ မရွိတတ္ၾကပါဘူး။သင္သတိထား မိတာက သူတို႔ ကင္မရာေတြကိုသာ ထုတ္ျပဖိုု႔၀န္မေလး ေပမယ္႔ သူတို႔႐ိုက္ထားတဲ့ ပံုေတြကိုေတာ႔ထုတ္ျပဖို႔ တြန္႔ေနတတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔႐ိုက္ထားသမွ်ေတြကလည္း ကင္မရာစမ္းတဲ႔၊ မွန္ဘီလူးစမ္းတဲ႔ ပံုေတြသာမ်ားၿပီး ေလာက္ ေလာက္လားလား တစ္ပံုေကာင္း ႏွစ္ပံုေကာင္းဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး ရွာေဖြရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုေကာင္းဖို႔ အဓိကအခ်က္ဟာ အလင္းဆိုတာမဟုတ္ဘဲ ကင္မရာလို႔ တလြဲထင္ေနတတ္သူမ်ားပါ။ ဓာတ္ပံုထြက္႐ိုက္ဖို႔ထက္ အင္တာနက္က ဓာတ္ပံု၀က္ဘ္ဆိုတ္ေတြမွာ အသင္း၀င္ျပီး သူတို႔လိုလူအခ်င္းခ်င္း ကင္မရာ အိုင္အက္စ္အိုစမ္းတာ၊ မွန္ဘီလူးျပတ္သားမႈ စမ္းတာေတြ ဖလွယ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ ကိုယ္ပိုင္အင္တာနတ္ဆိုဒ္ေတြ ေထာင္ထားတတ္ၾကၿပီး အဲဒီမွာလည္း ႐ိုက္ထားတဲ႔ဓာတ္ပံုေတြ တင္မထားဘဲ သူတို႔ ေနာက္ဆံုး၀ယ္ထားတဲ႔ ပစၥည္းေတြအေၾကာင္း ရီဗ်ဳးေတြ ေရးေန တတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလူေတြတင္သမွ်ကိုလည္း အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ႔တဲ႔ သုုညအဆင္႔လူေတြက တေရးတယူလုပ္ၿပီး ဖတ္ တတ္ၾကပါတယ္။

၀ါသနာရွင္ သူေဌးမ်ား။ ။အဆင္႔ (၂)

ဒီလူေတြဟာျပီးခဲ႔တဲ႔ တစ္ဆင္႔ထက္ေတာ႔ ဓာတ္ပံု ပညာပိုင္းမွာ အတန္ငယ္သာပါတယ္။ ဆင္းရဲတဲ႔လူေတြရဲ႕ သနားစရာဘ၀ေတြကို ႐ိုက္လာၿပီး ဂရိန္ထေနတဲ႔ အျဖဴ အမည္းပံု ေျပာင္းလိုက္ရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး အႏုပညာ ေျမာက္ေသာပံုုျဖစ္ၿပီလုိ႔ ထင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ ဟာ လူခ်မ္းသာမ်ားျဖစ္ၾကျပီး သူတို႔ရဲ႕အႏုပညာကို လြတ္ လပ္စြာဖန္တီးႏိုင္ဖုိ႔ တတ္ႏိုင္သမွ် အျမင္႔ဆံုးကင္မရာကို ေရြးကိုင္ တတ္ၾကပါတယ္။ Leica, Canon, Nikon အစရွိသည္ျဖင္႔ Brand တစ္ခုခုကိုေရြးခ်ယ္ျပီး အေကာင္းဆံုးဆိုတဲ႔ ေဘာ္ဒီ၊ အေကာင္းဆံုးဆိုတဲ႔ မွန္ဘီလူးမ်ားကို ေရြး၀ယ္တတ္ၾကပါ တယ္။ တက္ကနစ္ရွင္အရူးေတြနဲ႔ ကြာတာက ၀ါသနာရွင္ သူေဌးေတြဟာ အေကာင္းဆံုး(ေစ်းအမ်ားဆံုး) ဆိုတာကို ေရြး၀ယ္ထားတာျဖစ္တဲ႔အတြက္ သူတို႔ပစၥည္းေတြအတြက္စိတ္ပူ ျခင္းသိပ္မရွိဘဲ ဓာတ္ပံုထြက္႐ိုက္ႏိုင္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ကို ကင္မရာအစုတ္ေလးေတြ လက္ထဲထည္႔ျပီး ႐ိုက္ခိုင္းရင္ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ယံုၾကည္မႈေတြ ေပ်ာက္ဆံုးျပီး လံုး၀မ႐ိုက္တတ္ၾကေတာ႔တဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ သူတို႔ပစၥည္းေတြအတြက္ ေကာင္းပါ႔မလားဆိုတာ ပူပန္ၿပီး ဓာတ္ပံုထြက္မ႐ိုက္ဘဲ အြန္လိုင္းမွာ ေလ႔လာေရး ထြက္ေနျပီဆိုရင္ေတာ႔ အခ်ိန္မေရြးပဲ ေအာက္အဆင္႔ေတြကို က်သြားမွာကေတာ႔ အေသအခ်ာပါ။

ေၾကးစားဓာတ္ပံုဆရာမ်ား။ ။အဆင္႔ (၃)

ဒီလူေတြက တကယ္႔ကို ေၾကးစားေတြပါ။သူတို႔ရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ရာႏႈန္းျပည့္၀င္ေငြကို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး ေရာင္းစားျခင္းနဲ႔ပဲ ရွင္သန္ပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ အႏုပညာ ေတြဘာေတြလုပ္ဖို႔ အခ်ိန္မေပးပါဘူး။ ႐ိုက္တဲ႔ပံုက ပိုက္ဆံရဖို႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ဓာတ္ပံုနဲ႔ဆက္စပ္စၥည္းမွန္သမွ်ကို တီးမိေခါက္မိရွိသလို ေတာ္ေတာ္တန္တန္ပံုေကာင္းတစ္ပံုရ ေအာင္လည္း ႐ိုက္ကူးႏိုင္တဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြရွိၾကေသာ္လည္း စိတ္ကူးေတြ ခံစားခ်က္ေတြ ေဖာ္က်ဴးတာမ်ိဳး ႐ိုုက္ဖို႔ မစဥ္းစားအားၾကပါဘူး။ သူတို႔အတြက္ တစ္ခါတေလ ကိုယ္ ပိုင္အခ်ိန္ေတြရခဲ႔မွသာ ပံုေကာင္းေတြဖန္တီးဖို႔အခြင္႔သာမွာပါ။ ေၾကးစားဓာတ္ပံုဆရာေတြအတြက္ ကင္မရာဆက္စပ္ပစၥည္းေတြ ဆိုတာဟာ ပ်က္လို႔ျပင္ဆိုင္ပို႔ရမယ္႔အဆင္႔ မေရာက္မခ်င္း ေခါင္းထဲထည္႔ မစဥ္းစားအားပါဘူး။ ဘယ္ေန႔မွာဘာပြဲကို ကန္ထ႐ိုက္ လက္ခံ႐ိုက္ရေအာင္ လုပ္ရမလဲ၊ ဘယ္ဓာတ္ပံုဆရာ၊ ဘယ္ဓာတ္ပံုတိုက္ကေတာ႔ ေစ်းဘယ္ေလာက္ခ်ေနၿပီဆိုတာေတြ ပဲ ပူပန္ေနတတ္ပါတယ္။ ကင္မရာေစ်း မွန္ဘီလူး ေစ်းေတြ ဆိုတာကိုလည္း သံုးေလးႏွစ္တစ္ခါ လိုအပ္လို႔၀ယ္ရၿပီဆိုတဲ႔ အခ်ိန္ကလဲြၿပီး ဓာတ္ပံုကူးတဲ႔ ဆိုင္ေတြက လစဥ္ပံုကူးႏႈန္းထား ေစ်းအတက္အက်ကိုပဲ စိတ္လႈပ္ရွားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေၾကးစားဓာတ္ပံုဆရာေတြဟာ သဘာ၀႐ႈခင္းေတြ႐ိုက္ခဲပါတယ္။ ကင္မရာေတြကိုလည္း ၀ါသနာရွင္သူေဌးေတြလို အေကာင္းစား မကိုင္ၾကပါ။ ကိုယ္ပိုင္၀က္ဘ္ဆိုတ္ေထာင္ၿပီးလည္း ပံုမတင္ၾကပါ။ ကင္မရာရီဗ်ဴးေတြလည္း မေရးၾကပါ။


ပံုရိပ္ဖမ္းသူမ်ား။ ။အဆင္႔ (၄)
ဒီအဆင္႔က နားလည္ဖို႔ခက္သလို လူအမ်ားစုု ပါ၀င္ေနတာေတြ႕ရမွာပါ။ သူတို႔ဟာ တကယ္႐ိုက္ပါတယ္။ အမ်ားႀကီး႐ိုက္ပါတယ္။ မိသားစု၀င္ေတြႀကီးျပင္းလာတာေတြကအစ ႀကဳံသမွ်အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ ေရာက္သမွ်ေနရာေတြ၊ ေတြ႕သမွ် လူေတြ စသည္ျဖင္႔ အကုန္မွတ္တမ္းတင္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္နာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ဗိသုကာ၊ စာေပသမားစသည္ျဖင္႔ အႏုပညာဆက္စပ္သူေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ သူတို႔ဆီက ထူးထူးျခားျခားပံုေကာင္းေတြလည္း ရတတ္ပါတယ္။ အဲဒီပံုေတြကုိလည္း လူအမ်ားၾကည္႕ရေအာင္ အျပင္မွာျဖစ္ျဖစ္ အင္တာနက္ကတဆင္႔ ျဖန္႔ေ၀ျပတတ္ၾကပါတယ္။သူတို႔ဟာ ကင္မရာထက္ ကင္မရာေနာက္က လူက ပိုအေရးႀကီးတယ္ ဆိုတာကိုလည္း သိထားၾကပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ သူတို႔ အတြက္ အိတ္ေဆာင္ကင္မရာေလးေတြနဲ႔လည္း ကင္မရာ အႀကီးေတြနဲ႔ ႐ိုက္သလို ၾကည္႔ေကာင္းတဲ႔ ပံုရေအာင္ ႐ိုက္ျပဖို႔ ၀န္မေလးတတ္ၾကပါဘူး။ လက္ကိုင္ဖုန္းကင္မရာနဲ႔ လက္စြမ္းျပခ်င္ျပတတ္ၾကပါေသးတယ္။ သူတို႔ဟာ ထိပ္ဆံုးအဆင္႔ အႏုပညာသမားစစ္စစ္ေတြထက္ေတာင္ အႏုပညာရွင္နဲ႔တူေအာင္ ေနထိုင္တတ္ၾကပါတယ္။ ခက္တာက သူတို႔လက္ရာဟာ သူတို႔ အေျပာေလာက္ မေကာင္းေသးတာပါပဲ။

ဖားေလာင္းမ်ား။ ။အဆင္႔ (၅)

ဓာတ္ပံုပညာကို အလြန္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ကင္မရာကို ကိုယ္ႏွင္႔မကြာ ေဆာင္တတ္ၾကၿပီး ဓာတ္ပံု႐ိုက္နည္းမ်ိဳးစံု သီအိုရီေပါင္းမ်ားစြာ ေက်သူျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းတုိ႔ပံုမ်ားမွာလဲ အျပစ္ေျပာစရာမရွိပါ။ ဓာတ္ပံုပညာအေၾကာင္း (ကင္မရာအေၾကာင္းမဟုုတ္)ကို တစိုက္မတ္မတ္ေလ႔လာတတ္ ၾကၿပီး အျခားသူ႐ိုက္ထားေသာပံုမ်ားအားလည္း ေ၀ဖန္ႏိုင္ခံစား ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ မဂၤလာေဆာင္႐ုိက္ဖို႔ ၀န္မေလးသလို ေမာ္ဒယ္႐ုိက္ျခင္းကိုလည္း အထူးၾကိဳက္ႏွစ္သက္တတ္ၾက ပါတယ္။ စေန၊ တနဂၤေႏြ အလုပ္အားရက္မ်ားတြင္ေတာ႔ ေအာက္ဒိုးထြက္ၿပီး ႐ႈခင္းပံုမ်ား လုိက္ရွာတတ္ၾကပါတယ္။ ဆုေၾကးစားၿပိဳင္ပြဲႀကီးငယ္မ်ား အဆင္ေျပသလို ၀င္ၿပဳိင္တတ္ၾက ပါတယ္။ တစ္ကိုယ္ေတာ္၊ စုေပါင္းျပပြဲမ်ားလုပ္ၿပီးဓာတ္ပံုေရာင္းခ်ျခင္းကိုလည္း အၿမဲရည္မွန္းထားတတ္ပါတယ္။
၀ါသနာရွင္မက ေၾကးစားမက် အဆင္႔ကို ေရာက္ေန ေသာ္လည္း ဓာတ္ပံုႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ၀င္ေငြမွာ အဓိက၀င္ေငြရဲ႕ ငါးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ ေလ်ာ႔နည္းေနေသးသူျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အတတ္ပညာႏွင္႔ဖန္တီးႏိုင္မႈကို အႏုပညာေသြးသား ၀ိညာဥ္ ထည္႕ေပးလိုက္လွ်င္ ထိပ္ဆံုး(၇)အဆင္႔ကို တက္ လွမ္းႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ သို႔ေပေသာ္ျငားလည္း ကင္မရာ ပစၥည္းေပၚအာ႐ံုစိုက္ျခင္း ေခတ္ေပၚေနာက္လိုက္ျခင္း စသည္႔ အက်င္႔ဆိုးမ်ားေၾကာင္႔ အခ်ိန္မေရြး ေအာက္ဆံုးအဆင္႔မ်ားသို႔ ေဇာက္ထိုးဆင္းသြားႏိုင္သူမ်ားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။


အထည္ၾကီးပ်က္မ်ား။ ။ အဆင္႔ (၆)
အထည္ၾကီးပ်က္ဆိုသည္မွာ တကယ္တန္းေတာ႔ ထိပ္ဆံုးေမွာ္၀င္သူအဆင္႔ ေရာက္ခဲ႔ၿပီးေသာ ဓာတ္ပံု အႏုပညာရွင္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။သူတို႔ဟာအေျခအေန အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႔ ေနထိုင္စားေသာက္မႈစရိတ္ေတြအတြက္ သူဖန္တီးထားတဲ႔ ၀ိညာဥ္ေတြကို ခ်ေရာင္းရသူျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခါ မွာ သူ႔ရဲ႕ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းအားကို ေစ်းကြက္၀င္မႈနဲ႔ စိတ္ကြန္႔ျမဴးမႈ တို႔အၾကား လိုတိုးပိုေလွ်ာ႔လုပ္ျပီး ေစ်းကြက္ထဲ ပို႔လိုက္ရ သူပါ။ ဒါေၾကာင္႔ သူတို႔ဟာ ထိပ္ဆံုးအဆင္႔ကေန စ်ာန္ေလွ်ာၿပီး ေစ်းကြက္၀င္ ဖန္တီးခ်က္မ်ားေၾကာင္႔ အဆင္႔ က်ခဲ႔ရပါတယ္။ ဂယ္လာရီပိုင္ရွင္ေတြ၊ အမဲရွာေနတဲ႔ အႏုပညာ ကုန္သည္ပြဲစားေတြ၊ အႏုပညာလက္ရာစုေဆာင္းသူ သူေဌးေတြ ဟာ သူတို႔ရဲ႕ ပင္တုိင္ေဖာက္သည္ေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ သူတို႔ဖန္တီးထားတဲ႔ အႏုပညာလက္ရာေတြဟာ ဂယ္လာရီေတြက တဆင္႔ စတိုင္တခု၊ ေရစီးေၾကာင္းတစ္ခုအျဖစ္ အမ်ားျပည္သူခံစားၾကည့္႐ႈႏိုင္ၾကပါတယ္။

ေမွာ္၀င္သူမ်ား။ ။ထိပ္ဆံုးအဆင္႔ (၇)

အႏုပညာေမွာ္ေအာင္ၿပီျဖစ္တဲ႔ အရွားပါးဆံုးနဲ႔ အျမင္႔ဆံုုးအဆင္႔ပါ။ ဒီအဆင္႔ေရာက္ေနရင္ ဖိုတိုဂရပ္ဖာ ဓာတ္ပံု ဆရာျဖစ္ျခင္း ရွိျခင္းေတြ မလိုအပ္ေတာ႔ပါဘူး။ ဒီအႏုပညာရွင္ဟာ သူ႔ရဲ႕စိတ္ကူးအယူအဆေတြ ခံစားခ်က္ေတြကို ေနရာတစ္ခု၊ လူတစ္ေယာက္၊ ပံုရိပ္တစ္ခု စသည္တို႔ကို ကင္မရာသံုးၿပီး ဓာတ္ပံုနဲ႔ ေဖာ္ၾကဴးလိုက္ျခင္းျဖစ္သြားပါတယ္။ ဓာတ္ပံုပညာဟာ သူနဲ႔ခံစားသူပရိသတ္ၾကားက မီဒီယံတစ္ခုသက္သက္မွ်သာ အသံုးေတာ္ခံပါတယ္။သူဟာ ကင္မရာကို ေက်ညက္ေနၿပီးလည္းျဖစ္ပါမယ္။ ဓာတ္ပံုအယူအဆ ေတြကိုလည္းသိဖူးရင္သိဖူးပါမယ္။ သူပံုရိပ္တစ္ခုဖန္တီးခ်ိန္မွာ ေတာ႔ ကင္မရာဟာသူ႕စိတ္ခႏၶာရဲ႕ အစြယ္အပြားတစ္ခု ျဖစ္သြားၿပီးသီအိုရီနဲ႔ တက္ကနစ္ကယ္ကိစၥေတြဟာသူ႔ရဲ႕သိစိတ္ ကေန ေ၀းလြင္႔သြားပါတယ္။ ဥပမာ ဂီတအႏုပညာသမား တစ္ေယာက္ဟာ သီအိုရီေတြ သင္ခဲ႔မယ္ စေကးလ္ေတြ က်င္႔ခဲ႔မယ္ဆိုေပမယ္႔ တကယ့္လက္ေတြ႕ဖန္တီးေနခ်ိန္မွာ ဒါေတြ ကို ေမ႔သြားတဲ႔ သေဘာနဲ႔ဆင္ပါမယ္။ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္မွာ စုတ္တံတစ္ဒါဇင္ရွိသလို၊ ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္မွာ ဂစ္တာ အလက္ႏွစ္ဆယ္ရွိသလို၊ ဓာတ္ပံုုေမွာ္ဆရာ တစ္ေယာက္မွာ လည္း မတူကြဲျပားစြာဖန္တီးမႈေပးတဲ႔ ကင္မရာေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနႏိုင္ပါ တယ္။ သူတို႔ အသံုးျပဳတဲ႔ ကင္မရာေတြဟာ တစ္ခါသံုး ကင္မရာ၊ Pinhole ကင္မရာ၊ ေခါင္းျမီးျခံဳကင္မရာစသည္ျဖင္႔ မ်ိဳးစံုျဖစ္ႏိုင္သလို ကင္မရာတစ္လံုးမွ မရွိျခင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကင္မရာပိုင္ဆိုင္မႈပမာဏဟာ သူ႔ရဲ႕ အႏုပညာရွင္ျဖစ္မႈနဲ႔ မည္သိို႔မွ် မဆက္စပ္ေတာ႔ပါဘူး။ သူတို႔၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ေနထိုင္ပံုုေတြဟာ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ေတြ ျဖစ္ခ်င္လည္းျဖစ္ပါ မယ္။ သူတို႔ ၀ိညာဥ္ပူးကပ္ ဖန္တီးထားတာေတြကိုလည္း လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားတတ္တဲ႔အတြက္ေၾကာင့္ အတြင္းက်က် ရင္းႏွီးသူ ေတြကလြဲရင္ ျမင္ဖူးဖို႔ ခဲယဥ္းပါလိမ္႔မယ္။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ေအာက္အဆင္႔ကို တစ္ဆင္႔ခ်ျပီး အထည္ႀကီးပ်က္ ဘ၀အျဖစ္ ေရာင္းမစားမခ်င္း သူတို႔ရဲ႕အႏုပညာလက္ရာေတြကိုအမ်ားျပည္သူ ျမင္ႏိုင္မွာမဟုုတ္ပါ။
အနိမ္႔ကေနအျမင္႔ ဓာတ္ပံုဆရာအဆင္႔ခုနစ္ဆင့္လံုး တင္ျပၿပီးစီးသြားပါၿပီ။ သင္ဘယ္အဆင့္မွာ ေရာက္ေနၿပီလဲဆိုတာ ဖိုတိုဂရပ္ဖာမ်ား ဆန္းစစ္ႏိုုင္ၾကပါေစ။

ေက်ာ္နႏၵ
(Ken Rockwell ရဲ႕ The Seven Levels of Photographers ကို မွီျငမ္းၿပီးဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္လည္ေရးသားထားပါတယ္။)

သဘာဝျမန္မာဓာတ္ပံုမဂၢဇင္း (အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁၊ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၂)
A true photographer held his camera till he died.

No comments:

Post a Comment